Všetky zmeny na poistnej zmluve je možné realizovať pomocou SAN MARCO PORTALU.
Výhoda je, že:
- systém upozorní na tlačivá, ktoré musíte spolu so žiadosťou odovzdať,
- ak ide o zmenu, ktorá má vplyv na zmenu poistného, systém vypočíta poistné po zmene ihneď,
- ak má klient overenú e-mailovú adresu, zmena na zmluve sa môže urobiť aj bez potreby podpisu – a to s e-mailovým overením.
ZMENA ŠTRUKTÚRY POISTENIA
Dopoistenie nového poistenia, osoby, predĺženie poistnej doby, aktualizácia na najnovšiu verziu – všetky tieto zmeny sa môžu urobiť v jednom kroku, na jednu žiadosť.
Nezabudnime však, že pri týchto zmenách je potrebné vyplniť aj zdravotný dotazník.
Na čo slúžia jednotlivé tlačidlá na obrazovke?

Zmena poistnej doby sa robí pomocou tlačidla „Poistné doby„. Poistnú dobu je možné predĺžiť, nie však skrátiť.
Ak chcete predĺžiť poistnú dobu jednotlivých poistení – stále platí pravidlo, že táto nesmie byť dlhšia, ako je poistná doba celej zmluvy (čiže poistná doba hlavného poistenia pre 1. poistenú osobu).
POZOR: Ak poistenie, na ktorom chcete predĺžiť poistnú dobu, je staršie a existuje k nemu novšia verzia, poistenie sa automaticky zmení na najnovšiu verziu.
V prípade, že poistník má zadanú funkčnú e-mailovú adresu a pri dojednaní poistenia zvolil súhlas s elektronickou korešpondenciou, poistné podmienky sa klientovi zašlú automaticky na zvolený e-mail.
Kde skontrolujem, aký e-mail je zadaný?
Na karte ÚDAJE O POISTNÍKOVI.

ULOŽENIE ROZPRACOVANEJ PONUKY NA ZMENU
Pred stretnutím s klientom je možné poistnú zmluvu otvoriť a nasimulovať zmeny, ktoré klient požaduje (napr. dopoistenie osoby, rizika, odpoistenie rizika a podobne). Ak tak chcete urobiť, stačí namodelovať zmenu. Zmena sa uloží automaticky aj bez stlačenia tlačidla „Uložiť ponuku„. Ak však chcete mať istotu, že zmena sa uložila správne, odporúčame zmenu uložiť.
Ak potom otvoríte ponuku, zobrazí sa s nasimulovanými zmenami. Ak chcete túto simuláciu vymazať, a teda vrátiť zmluvu do pôvodného stavu, stačí stlačiť tlačidlo „Vymazať ponuku„.
POZOR: Táto ponuka zostane uložená 1 mesiac. Po uplynutí tohto obdobia sa automaticky vymaže.

Niekedy sa môže stať, že zmenu nasimulujete, uložíte a pri opätovnom otvorení sa zobrazí táto hláška:

Znamená to, že medzi vypracovaním a znovuotvorením ubehol deň, ku ktorému ste pôvodne zadali, že zmenu zrealizujete. Preto je potrebné vybrať nový dátum, ku ktorému sa zmena zrealizuje.
V prípade, že na danej poistnej zmluve má niekto iný rozpracovanú ponuku na zmenu, zobrazí sa vám hláška:

V tomto prípade je potrebné kontaktovať poisťovňu.
CHYBOVÉ HLÁSENIA
Niekedy sa môže stať, že chcete na poistnej zmluve urobiť zmenu, ale zobrazí sa takáto hláška:

Znamená to, že:
- Buď na zmluve prebieha proces, ktorý kontroluje výstupné veky, autoprechody, poistné doby a podobne. Tento proces trvá cca 3 mesiace.
Ak na takejto poistnej zmluve chcete urobiť zmenu a do výročného dňa ostávajú ešte cca 3 mesiace, je možné požiadať o odvolanie procesu. Potom môžete urobiť zmenu.
Ak je zmluva v období menej ako 2 mesiace do výročia, žiaľ, proces nie je možné odvolať a je potrebné počkať, kým proces prebehne a klient zmenu akceptuje, resp. neakceptuje (napríklad ak na zmluve prebieha prechod na vyššiu vekovú kategóriu).
- Alebo má poistná zmluva ročnú alebo polročnú frekvenciu platenia a je viac ako 3 mesiace do splatnosti nasledujúceho poisteného. Ak na takejto poistnej zmluve chcete urobiť zmenu, žiaľ, je potrebné počkať do najbližšej splatnosti.
NA ČO TREBA DAŤ POZOR A SKONTROLOVAŤ?
Na niektorých povolaniach sú obmedzenia:
- napríklad pri povolaniach z RS3 a niektorých povolaniach RS2 nie je možné dojednať poistenie PN (povolania ako napr. mäsiar údeninár, žeriavnik a pod.),
- alebo pri niektorých skupinách klientov (napr. nezamestnaný, žena v domácnosti, registrovaní športovci – futbal, hokej a podobne) sú obmedzenia pri dojednávaní poistenia DNLU8 a DVU15.
Preto ak vybehne chybová hláška, skontrolujte zadané povolanie, resp. športovú aktivitu tu:

Poistenie Trvalé následky úrazu (TN) a poistenie Denná dávka za dobu nevyhnutného liečenia (DNLU8)/Denná dávka pre prípad vážnych úrazov (DVU15)
Medzi týmito poisteniami je vzájomná väzba – ak chcete dojednať DNLU8/DVU15, musí byť dojednané aj poistenie TN. Preto sa v zozname rizík DNLU8/DVU15 zobrazí až po tom, ako sa poistia TN.
Klientovi nejde dopoistiť žiadne riziko
Je pravdepodobné, že klient má dojednanú zmluvu v limitoch bez ocenenia zdravotného stavu. Skúste skontrolovať údaje o klientovi tu:

Ak je zaškrtnutý checkbox „bez ocenenia“, treba ho odškrtnúť.
AKÉ ZMENY VIEM UROBIŤ SPOLU SO ZMENOU ŠTRUKTÚRY POISTENIA NARAZ K TOMU ISTÉMU DÁTUMU, S TOU ISTOU ŽIADOSŤOU?
Naraz je možné urobiť tieto zmeny:
- zmena štruktúry (dopoistenie – riziko, osoba, odpoistenie – riziko, osoba, zmena PS, najnovšia verzia rizika),
- predĺženie poistnej doby,
- zmena povolania, resp. športovej aktivity.
POZOR: Zmenu adresy, indexáciu, zmenu spôsobu platenia či zmenu frekvencie platenia poistného je potrebné urobiť zvlášť v ďalšom kroku.