Jedným z najviac oceňovaných procesov a so skvelou spätnou väzbou od obchodníkov v rámci životného poistenia je určite Predbežné posúdenie zdravotného stavu klienta.
Čo to vlastne je?
Ak si pred uzatvorením zmluvy chcete preveriť tzv. poistiteľnosť klienta, tak toto je nástroj práve pre vás.
Často je obchodníkmi využívaný hlavne preto, lebo dnes už bohužiaľ skoro každý klient prekonal vo svojom živote nejaké zdravotné problémy a preto, ak chcete vedieť či je prijateľný do poistenia a za akých podmienok, tak práve na to slúži táto inovácia.
Obchodníci si ju chvália hlavne pre jej rýchlosť. Pretože v Generali vám garantujeme, že po odoslaní žiadosti cez San Marco Portal budete mať naše vyjadrenie najneskôr do 24 hodín vo vašej emailovej schránke. Podľa aktuálnych štatistík to v tomto roku trvá v priemere dokonca iba 4,5 hodiny! Čiže ak to napr. pošlete ráno, tak veľmi často už poobede máte od nás odpoveď.
Ako celý proces funguje?
Tí ktorí z vás ho pravidelne využívajú, tak nám určite dajú za pravdu, že je to veľmi jednoduché a intuitívne. V San Marco Portal vytvoríte ponuku pre klienta, vyplníte zdravotný dotazník, pridáte aktuálne lekárske správy a odošlete. V tej chvíli vznikne tzv. „obchodný prípad“, ktorý je pridelený konkrétnej oceňovačke. Tá si obchodný prípad otvorí, preštuduje, skontroluje vyplnený zdravotný dotazník a či u nás klient nemá ešte nejakú inú životnú zmluvu a potom postupuje dvomi spôsobmi:
- Ak má k dispozícii všetky potrebné informácie, tak zašle Záver z predbežného posúdenia a obchodný prípad je tým pádom vybavený a s klientom tak môžete na jeho základe uzatvoriť poistnú zmluvu
- Ak neboli k žiadosti priložené potrebné lekárske správy a bez nich klienta nevieme oceniť, tak si ich oceňovačka vyžiada a až po ich doložení sa následne vyjadrí k jeho poistiteľnosti
Toto celý proces samozrejme predlžuje a preto je ideálne dokladať aktuálne lekárske správy hneď pri vytváraní žiadosti a tiež uvádzať všetky ochorenia, ktoré klient v minulosti prekonal.
Ak sú klientovi na základe jeho zdravotného stavu aplikované nejaké prirážky alebo výluky, tak tieto sa automaticky zobrazia a zapracujú do vašej ponuky v San Marco Portal. Ak s nimi klient súhlasí, tak potom stačí len ponuku dopracovať na poistnú zmluvu a tá bude prijatá už bez ďalšieho oceňovania.
Nielen pre nových klientov
Poistiteľnosť klienta je možné posúdiť nielen pri vzniku novej zmluvy, ale aj pri zmene na už existujúcej zmluve (pridaní rizika, navýšení poistnej sumy). Avšak tam máme trochu iný proces a to taký, že treba žiadosť na zmenu, zdravotný dotazník a aktuálne lekárske správy zasielať mailom na [email protected].
Avšak už teraz pracujeme na tom, aby bol tento obľúbený a rýchly proces rovnaký ako pri nových zmluvách, tak aj pri zmenách.
Veríme, že ste s ním spokojní a ak ste to ešte nevyskúšali, tak len smelo do toho, budete príjemne prekvapení jeho jednoduchosťou a hlavne rýchlosťou.
Autor článku: Branislav Rausch