Zisk titulu Najinovatívnejšia poisťovňa druhý rok po sebe nás stavia do pozície inovačného lídra na poistnom trhu. Určovať trendy v našom segmente je náročná úloha, ktorej sme sa však zhostili s nadšením. Pozícia innovation manažéra je preto prirodzenou súčasťou našej poisťovne. Už rok ju zastáva Tamara Repková, ktorá sa po organizačných zmenách vo vedení spoločnosti stáva súčasťou tímu externého predaja.
Tento mesiac oslavuješ prvé výročie pôsobenia v našej firme. Kde si pôsobila predtým, ako sa stretli naše cesty?
Celý môj profesný život som sa hýbala vo vodách marketingu a reklamy. Posledných 9 rokov som pôsobila na pozícii CMO pre jednu z najväčších slovenských firiem v oblasti gastra. Dá sa povedať, že som tam vybudovala celý marketingový tím, zastrešovala som všetky marketingové aktivity a riešila napríklad aj vernostný program.
Ako si sa teda dostala k pozícií inovačného manažéra v Generali?
Po vyše 17 rokoch sa mi žiadala zmena a keďže sa snažím mať otvorenú myseľ, povedala som si, že sa nechám prekvapiť, čo mi príde do cesty. Do cesty mi prišiel inzerát na LinkedIn, v ktorom hľadali Innovation Managera pre Generali. Popis ma naozaj zaujal a musím povedať že aj príjemne prekvapil. Nečakala som tak zaujímavú pozíciu v oblasti poisťovníctva, ktoré navonok pôsobí trochu „nudne“.
Pohovory boli profesionálne, myslím že obojstranne zmysluplné. Osobný pohovor s Jurajom Jurčíkom, ktorý bol mojim priamym nadriadeným, bol pre mňa veľmi inšpiratívny. Dohoda bola teda rýchla a nový smer jasný.
Nečakala som tak zaujímavú pozíciu v oblasti poisťovníctva, ktoré navonok pôsobí trochu „nudne“.
Bolo pre teba ťažké zmeniť gastro oblasť za poisťovníctvo?
Ako v čom. Čo sa týka samotnej slovenskej Generali, po roku si dovolím tvrdiť, že ju vnímam na základe mnohých kritérií ako objektívne najlepšiu a najperspektívnejšiu poisťovňu na trhu – pre prácu, pre klientov aj pre obchodných partnerov.
Zároveň sa mi vždy páčil produkt a služba, ktorú poisťovne ponúkajú – pokoj mysle a podpora v ťažkej situácií.
Riešiť inovácie v poisťovníctve, ktoré je vo veľkej miere konzervatívne ale asi nie je ľahká úloha.
Áno, realizácia zmien v poistnom biznise si vyžaduje pomerne veľa času a úsilia. To na jednej strane chápem, na druhej strane mám pocit, že na celom trhu je priestor na zlepšenie, trošku väčšiu dynamiku, odvahu skúšať nové veci a flexibilitu.
Čo pre teba znamená proces inovácie?
Inovácia pramení z chuti meniť zmysluplne veci. Tie naoko nepodstatné malé až po tie veľké, neupadať do stereotypu. Inovátor musí mať zvedavé a otvorené nastavenie mysle, vedieť inšpirovať a aktívne aj inšpiráciu vyhľadávať. A hlavne sa nesmie nenechať odradiť – keďže pomerne veľká časť inovácií neuzrie svetlo sveta.

Ako hodnotíš mieru inovácií v sektore poisťovní?
Trend a tempo inovácií v poisťovníctve v celosvetovom merítku veľmi rýchlo rastie. Pandémia urýchlila množstvo praktických inovácií v oblasti distribúcie a servisu. Umelá inteligencia zas otvára dvere svetu, produktom, službám a profesiám, ktoré si ešte ani nevieme predstaviť. Zároveň ale rastie aj dôležitosť individuálneho prístupu tam kde má zmysel už aj dnes. Mení sa rola agentov, klienti očakávajú personalizáciu a produkty na mieru, pridanú hodnotu. Som preto rada, že pôsobím v najinovatívnejšej poisťovni na Slovensku.
Ako teda hodnotíš schopnosť Generali inovovať procesy a produkty?
Vidím v prvom rade výsledky. Keď som dávala dokopy prehľad inovácií vo firme za posledný rok, zapôsobilo na mňa, že sa nám podarilo realizovať desiatky inovačných projektov. Inovácie sú u nás poňaté koncepčne a strategicky, od cieľov zamestnaneckého hodnotenia, naprieč celou firmou, cez nastavenie vedenia našej poisťovne až po kolegov, ktorí majú chuť meniť veci a túto energiu prirodzene šíria vo firme. V neposlednom rade máme samostatnú dedikovanú pozíciu Manažéra pre inovácie. Neviem či takýto post existuje aj v nejaká ďalšej poisťovni na trhu a aj to o mnohom vypovedá.

Po organizačných zmenách vo vedení poisťovne si sa stala posilou tímu externého predaja. Ako vnímaš túto „novú“ úlohu?
Chcela by som za sebou vidieť zmysluplnú prácu a zrealizované projekty a byť hodnotným členom v tomto all stars teame :). Rada by som šírila inšpiratívnu energiu, prebúdzala zvedavosť, chuť meniť veci – interne aj spoločne s našimi obchodnými partnermi. Organizačne je moja pozícia zaradená do tímu neživotného obchodu, no moje pôsobenie zostáva naďalej celofiremné. Silná pridaná hodnota tejto pozície spočíva v prepájaní jednotlivých oddelení a inovačných projektov, ktoré riešia. S Marekom chceme posilňovať inovačnú kultúru naprieč firmou a stále hľadáme oblasti, v ktorých vieme vylepšovať procesy. K tomu chceme namotivovať čo najviac kolegov.
My na externom obchode radi hovoríme, že sme akcelerátorom zmien. Je to podľa teba tak?
Som „na extere“ krátko, ale vnímam tu tú potrebnú chuť meniť veci, robiť ich inak a zlepšovať procesy – pre našich zákazníkov aj partnerov. Aj vďaka spätnej väzbe od našich partnerov sa nechcete uspokojiť s aktuálnym nastavením procesov. Ak niekde vidíte priestor na zmysluplnú zmenu, nezáleží na tom, že to „doteraz tak bolo“. Inovácie sú ako kreativita, je to tvorivá sila, potrebná a všadeprítomná zmena a pohyb dopredu. A „u nás“ na externom obchode si práve toto všetci veľmi prirodzene uvedomujú.
Kam podľa teba smeruje poisťovníctvo? Aké trendy môžeme v najbližších rokoch očakávať?
To by sme sa mohli opýtať najnovšej verzie ChatGPT :).
Ja osobne sa neviem dočkať, čo všetko najbližšie roky prinesú. Z tých konzervatívnych a predvídateľných tém a trendov môžem spomenúť (hyper)personalizáciu, real-time CRM, zvyšovanie samoobsluhy klienta, gamifikáciu, smart online riešenia, vylepšovanie product experience a client journey alebo design thinking pri úprave procesov. Celosvetovo sa veľmi zaujímavo a perspektívne vyvíjajú aj témy zabudovaného poistenia, rôznych partnerstiev a spoluprác, produkty a služby okolo ACES ekosystémov (autonomous, connected, electric and shared mobility vehicles), usage based poistenie, ale aj témy úzko spojené s poisťovníctvom ako starnutie populácie, klimatické zmeny a zmeny ktoré prinesie AI – v produktoch, službách, v profesiách.
Kolegovia o Tamare
“ Tamara sa výborne stará nielen o naše inovácie ale hlavne o inovačnú kultúru a mindset. Aby to nebolo o par ľuďoch, ale nech inováciami žije celá firma.
A na to je Tamara super, ma prehlaď a hlavu otvorenú novým nápadom. V kombinácii so skúsenosťami z marketingu je to presne to, čo potrebujeme. Je vnímavá, vie počúvať, komunikovať a predávať inovácie ďalej.
Dá sa s ňou dlho a výborne diskutovať o najnovších trendoch a vychytávkach. Vníma reálnu potrebu biznisu a pretláča tie nápady, ktoré majú nielen najväčší obchodný prínos ale aj sú efektívne na realizáciu.
Teším sa, že T je súčasťou nášho obchodného teamu a pomáha nám byť stále o pár krokov pred konkurenciou 🙂 “
– Juraj Jurčík
ex-CSO Generali, bývalý šéf
„Keď som sa dozvedel, že po začatí Jurajovej kariérnej pauzy bude Tamara súčasťou môjho tímu, veľmi ma to potešilo. Téma inovácií je pre mňa veľmi dôležitá a inovačné témy a projekty sa snažím pretláčať v každej časti našej firmy. Tamara je človek, ktorý mi v tom vie veľmi pomôcť. Má obrovský rozhľad v oblasti fintech projektov, technológií a inovácií vo všeobecnosti. Zároveň je super človek, ktorý sa na veci dokáže pozerať s veľkým nadhľadom a obrovskou dávkou kreativity. Som zároveň veľmi rád, že Tamara je ďalším členom môjho tímu, na ktorého sa môžem v čomkoľvek plne spoľahnúť. Teším sa na našu spoluprácu.„
– Marek Kollárik
manažér neživotného externého obchodu, nový š´éf
Kto je Tamara Repková?
Rada pre ďalšie generácie: Žite podľa seba, plňte si sny a nezabúdajte, že všetci sme súčasťou celku.
Najväčší životný úspech: Rodina, priatelia a schopnosť vnímať krásu, v ľuďoch aj všade okolo.
Životné motto: S humorom a nadhľadom ide všetko lepšie.
Obľúbený film: My octopus teacher.
Obľúbená kniha: Duna.
Obľúbené jedlo/nápoj: Pečená kačica. Negroni.
Obľúbený štýl hudby: Filmová klasická.
Životný vzor: Ktokoľvek, kto si vie užívať život a má srdce na správnom mieste.