Pri kontakte s klientom či už osobne alebo elektronicky už môžete riešiť s klientom tlačivá a formuláre primárne digitálne.
Pokiaľ je to možné, od klienta nepreberáte žiadne ním vyplnené žiadosti. Žiadosti spisuje sprostredkovateľ s klientom prednostne prostredníctvom SMP (viď Obr. 1) a primárne s možnosťou digitálneho podpisu. Pokiaľ realizáciu digitálneho podpisu neumožňuje akákoľvek technická prekážka či už na strane klienta alebo na strane sprostredkovateľa, sprostredkovateľ v rámci vytvárania žiadosti môže vybrať spôsob podpisu manuálne, čo si však už vyžaduje tlač dokumentu ako aj opatrenie podpismi na vytlačenom formulári.

V prípade, že nie je možné v rámci SMP spísať žiadosť presne špecifikovanú klientom, prípadne klient trvá na odovzdaní ním spísanej písomnej žiadosti, tak sprostredkovateľ opatrí klientom predložený papierový dokument dátumom, podpisom a čitateľným menom, priezviskom a získateľským číslom/číslom poradcu. V tomto prípade sprostredkovateľ už nepreberá vyhotovenú tlačenú formu žiadosti, pre odoslanie papierovej žiadosti využije prednostne aplikáciu Generali NOW dlaždicu “Skenovanie“ (tzv Mobilné skenovanie) pomocou ktorej môže zabezpečiť online prenos dokumentu v digitálnej forme priamo do poisťovne. Po úspešnom odoslaní digitálnej formy žiadosti, potvrdenú papierovú formu žiadosti vráti späť klientovi.
Čo je mobilné skenovanie?
Je to rozšírenie už existujúcej aplikácie Generali NOW o mobilné skenovanie. Sprostredkovateľ má možnosť priamo odfotiť a vložiť dokumenty k poistnej zmluve, poistnej udalosti, intervencii ak je v teréne, pričom sa do aplikácie prihlási svojimi prihlasovacími údajmi.
Ako to funguje?
Po prihlásení, pred samotným nasnímaním (spustením fotoaparátu na svojom mobilnom zariadení) je sprostredkovateľ povinný papierovú formu dokumentu potvrdiť za prevzatú zástupcom poisťovateľa (t.j. opatriť papierové tlačivo dátumom, čitateľným menom a priezviskom, získateľským číslom/číslom poradcu, podpisom).
Pri dokladaní dokumentov bude sprostredkovateľ pri každom type dokumentu informovaný o tom, či daný dokument postačuje odoslať len v digitálnej forme alebo je potrebné odoslať aj fyzický dokument (viď Obr. 2).

Po odoslaní dokumentov na poslednej obrazovke aplikácie (viď obr 3 bude
sprostredkovateľ ešte raz informovaný či je potrebné doložiť do Generali aj papierovú formu dokumentu alebo nie.

Rovnako v závere sprostredkovateľ prehlasuje, že doklady v digitálnej forme od klienta prevzal a overil (viď Obr. 4).

V prípade, že sa bude jednať o vyhotovenie osobných dokladov klienta
(občiansky preukaz, vodičský preukaz, cestovný pas, rodný list dieťaťa prípadne iný doklad totožnosti) pred odoslaním digitálne
vyhotovených obrázkov do poisťovne musí byť zaškrtnuté prehlásenie, že naozaj bol nasnímaný originál aktuálneho dokladu (viď Obr. 4).
Záverečným prehlásením sa sprostredkovateľ zaväzuje, že skutočne nasnímal aktuálny originál dokladu a nie jeho fotokópiu, resp. že nepoužil obrázok dokladu z archívu zosnímaný v minulosti.
Zoznam dokumentov
s povinným doručením originálu do poisťovne
Nižšie sa nachádza zoznam dokumentov, pri ktorých je nevyhnutné odovzdať do poisťovne i originál papierového dokumentu (pokiaľ sa nejedná o dojednanie poistenia/zmeny na diaľku alebo digitálnou formou).

V ostatných prípadoch dokumentov, nie je potrebné od klienta preberať papierovú verziu dokumentu, pre poisťovňu sú dostačujúce digitálne vyhotovené dokumenty opatrené menom, priezviskom, získateľským číslom/číslom poradcu, dátumom a podpisom sprostredkovateľa pred naskenovaním.