Juraj Jurčík, obchodný riaditeľ poisťovne Generali pre Slovensko, zhodnotil minulý rok v našej poisťovni a prezradil vízie do budúcna.
Generali má za sebou úspešný rok. V našej poisťovni sa od začiatku pozeráme na súčasný stav nie ako na komplikáciu či prekážku, ale ako podnet začať robiť veci inak. Pandémia je tak pre nás akcelerátorom ďalších inovácií. Za posledné obdobie sme predstavili viaceré novinky, ktoré zjednodušujú komunikáciu s poisťovňou, uľahčujú hlásenie poistných udalostí a urýchľujú aj ich riešenie. Za náš inovatívny prístup sme boli odmenení aj ocenením Najinovatívnejšia poisťovňa. I tento rok chceme byť lídrom v tejto oblasti a naši klienti sa tak môžu tešiť na ďalšie novinky, ktoré aktuálne pripravujeme. Toto všetko sme navyše zvládli v pandemickom období, ktoré si vyžiadalo rýchle rozhodnutia a efektívnu realizáciu.
Záver minulého roka bol pre slovenskú Generali špecifický aj z dôvodu organizačného prepojenia s Generali Českou poisťovňou. Rokom 2022 tak pre nás začína nová kapitola spoločného fungovania, ktorej cieľom je čo najlepšie využívať skúsenosti a know-how z oboch firiem. Prepojenie aktivít nám umožní zdieľať zdroje, neustále zdokonaľovať procesy a prinášať tak klientom ešte lepšie riešenia a služby v zmysle našej ambície stať sa celoživotným partnerom. Na Slovensku patrí Generali medzi najrýchlejšie rastúce a najstabilnejšie poisťovne a túto pozíciu si chceme zachovať, aby sme aj naďalej vedeli dobre čeliť neočakávaným situáciám, akou je aj súčasná pandémia.
V zmysle napĺňania prísľubu celoživotného partnerstva plánujeme aj naďalej prichádzať s poistením presne na mieru našim klientom, ako aj komplexnou ponukou finančných produktov pre každú životnú situáciu, v ktorej sa naši klienti ocitnú – či pôjde o narodenie dieťaťa, kúpu nehnuteľnosti alebo vozidla.
Povodne, záplavy a víchrice spôsobili minulý rok početné škody na majetku občanov aj poľnohospodárov, čo vyústilo zo strany klientov k zvýšenénu záujmu o uzatváranie poistenia majetku, resp. k jeho prehodnoteniu, nastaveniu vyšších poistných limitov a širšieho krytia. Vplyvom zhoršujúcej sa ekologickej záťaže a klimatických zmien je možné očakávať častejší výskyt javov, ktoré doteraz pre našu oblasť neboli typické. Zmena v doterajšom zmýšľaní a podpora zelených riešení je tak potrebná aj v poistnom sektore.
Význam trvalej udržateľnosti a spoločenskej zodpovednosti je dôležitý aj pre nás v Generali a budeme na ňu klásť čoraz väčší dôraz tak na skupinovej, ako aj na lokálnej úrovni. V rámci Skupiny Generali sme sa zaviazali k podmienkam zodpovedného investovania na základe environmentálnych a sociálnych kritérií. Dokonca sa Generali stala prvým poisťovateľom v Európe, ktorý vydal zelené dlhopisy.
Na Slovensku už tretí rok pomáhame v spolupráci s Úniou materských centier znevýhodneným rodinám a ich deťom naplno rozvinúť ich potenciál. Program Učenie pre život je aktívny v ôsmich materských centrách a v tomto roku by sme chceli rozšíriť jeho aktivity. Podporovať budeme naďalej aj unikátnu aplikáciu Horská záchranná služba, ktorá má okrem okamžitej pomoci v horách aj prevenčný charakter.
Práve prevencia je téma, ktorá bude v nasledujúcich rokoch z pohľadu poisťovní zaujímavá. Po silnej vlne digitalizácie, ktorú priniesla pandémia, je možné očakávať nastúp výraznejšieho využitia dát v poisťovniach. Svoje uplatnenie bude mať čoraz viac aj Internet vecí, ktorý má predpoklad pomáhať najmä v rámci jednoduchšej identifikácie dát, potrieb a rizík klientov. Predpokladám, že IoT by mohol byť v budúcnosti nástrojom, vďaka ktorému sa zmení vzťah s klientom – od aktivity iniciovanej klientom k aktivite iniciovanej poisťovňou. Generali v niektorých európskych krajinách už dnes používa riešenie, vďaka ktorému si klienti nielen poisťujú škody, ale vďaka implementovaným smart zariadeniam im vedia aj predchádzať. V tejto oblasti vidím do budúcna veľký priestor na realizáciu.