Chystáte sa na dovolenku?
Dobré je včas myslieť aj na cestovné poistenie, ktoré vás kryje v prípade, že sa vám na cestách stane nejaká nepríjemná, neočakávaná udalosť.
Poistenie je síce produkt, pri ktorom paradoxne predávajúci aj kupujúci dúfajú, že sa nikdy nepoužije. Ale čo ak? Túto otázku vám radi zodpovieme.
Ako postupovať, keď sa nám v zahraničí stane nejaká poistná udalosť?
V prvom rade je potrebné zavolať na asistenčné služby, ktoré poskytnú klientovi pomoc v núdzi v zahraničí, a to 24 hodín, 7 dní v týždni. Komunikácia pritom prebieha v slovenčine alebo češtine, netreba sa tak báť nejakých komunikačných bariér.
Pri uzatváraní cestovného poistenia dostane každý klient asistenčnú kartičku s telefónnym číslom na asistenciu, ako aj číslom jeho poistnej zmluvy, aby vedel, kam má zavolať v prípade núdze. Asistenčné kartičky máme aj v digitálnej forme. Klient ju dostane e-mailom hneď pri dohodnutí poistenia a vie si ju jednoducho uložiť aj do virtuálnej peňaženky vo svojom smartfóne. Samozrejme, číslo na asistenčné služby nájdete aj na našom webe v sekcii Kontakty.
S čím všetkým dokážu pomôcť asistenčné služby?
Asistenčné služby poskytujú celú škálu pomoci. V rámci základného krytia vám odporučia zdravotnícke zariadenie, dohodnú termín na vyšetrenie, vo vybraných zdravotníckych zariadeniach zabezpečia priamu úhradu nákladov, aby ste nemuseli použiť svoju vlastnú hotovosť alebo kreditnú kartu. V naliehavých prípadoch zaistia lieky, prevoz ambulantným lietadlom či repatriáciu späť do vlasti za účasti plne vybaveného lekárskeho tímu. V prípade straty cestovných dokladov pomôžu s ich znovuobstaraním a podobne. Prémiové asistenčné služby pomôžu navyše aj s vyplatením kaucie v prípade zadržania vo väzení, zabezpečia právnu pomoc, poskytnú veterinárnu asistenciu alebo pomôžu, ak počas vášho pobytu v zahraničí váš domov zasiahnu živelné udalosti alebo vás vykradnú.
Ako rýchlo vybavíme vašu poistnú udalosť?
Uvedomujeme si, že v nepríjemných situáciách, akými je bezpochyby poistná udalosť, je dôležité mať čo najskôr k dispozícii potrebné financie. Tieto situácie sa snažíme našim klientom čo najviac uľahčiť, preto im menšie škody vyplácame do niekoľkých dní od zaregistrovania poistnej udalosti. Keďže pri menších škodách nám postačuje len informácia od klienta o vzniknutej škode spolu s doloženou dokumentáciou a fotografiami škody, celý proces je tak možné vyriešiť jednoducho a rýchlo telefonicky. V prípade menších majetkových škôd, ktoré nevieme zlikvidovať prostredníctvom telefonického rozhovoru, ponúkame rýchlu výplatu poistného plnenia formou rozpočtu.
Dĺžka likvidácie poistnej udalosti vždy záleží od konkrétnej škody a jej okolností, ako aj doloženia všetkej potrebnej dokumentácie zo strany klienta. Ak by sme však predpokladali, že klient nahlási škodu počas pracovného týždňa prostredníctvom klientskeho portálu alebo našej webstránky, popíše vznik škody a vyplní aj všetky informácie, nahrá všetky potrebné dokumenty a doloží podrobnú fotodokumentáciu, a zároveň ide o menšiu škodu, ktorá si nevyžaduje obhliadku, v takomto prípade sme schopní uzavrieť poistnú udalosť aj do 24 hodín od jej nahlásenia.