Prinášame ďalšiu inováciu v San Marco Portal – automatizácia zmeny frekvencie platenia poistného na životnom a neživotnom poistení.
Čo znamená automatizácia zmeny frekvencie?
Obchodný zástupca/klient môže požiadať o zmenu frekvencie (voľba: Automaticky akceptovaná zmena) na poistnej zmluve prostredníctvom SMP/KZ:
- v prípade ak na poistnej zmluve bude možné zmeniť frekvenciu platenia, tak systém automaticky prepočíta a zobrazí v aplikácii výšku poistného na nasledujúce poistné obdobie po zmene frekvencie. Ak klient súhlasí so zmenou, potvrdením súhlasu sa automaticky zmena frekvencie vykoná.
Po vykonaní zmeny zašle Generali automaticky klientovi informáciu o vykonanej zmene frekvencie a výške poistného na nasledujúce poistné obdobie (elektronicky/poštou podľa nastaveného spôsobu zasielania korešpondencie v poistnej zmluve), - v prípade ak na poistnej zmluve nie je možné zmeniť frekvenciu (napr. obchodník/klient žiada o zmenu frekvencie, ktorej účinnosť je až o 4 mesiace a pod.) automaticky San Marco Portál/KZ ponúkne možnosť zaslania požiadavky s doložením podpísanej žiadosti o zmenu frekvencie a príslušné oddelenie správy posúdi, či je možné požiadavku zrealizovať,
Postup v SAN MARCO PORTAL



- Ak klient súhlasí so zmenou frekvencie – obchodný zástupca vyberie voľbu „Áno“. Zmena frekvencie sa automaticky zrealizuje a klientovi zašleme informáciu o vykonanej zmene frekvencie a výške poistného na nasledujúce poistné obdobie (elektronicky/poštou podľa nastaveného spôsobu zasielania korešpondencie v poistnej zmluve). Pri neživotnom poistení sa zmena vykonáva vždy k najbližšiemu výročnému dňu.
- Ak klient nesúhlasí so zmenou frekvencie – obchodný zástupca vyberie voľbu „Nie“. Zmena sa nezrealizuje a klientovi zostáva pôvodná frekvencia.
V prípade ak nie je možné požadovanú zmenu frekvencie vykonať automaticky, aplikácia ponúkne možnosť zadať štandardnú požiadavku s podpisom klienta.

Postup v Klientskej zóne
Pre autorizovaných klientov sme tiež sprístupnili možnosť zmeny frekvencie (Voľba: Frekvencia platenia). Podmienky sú rovnaké ako v San Marco Portal.



- Ak klient súhlasí so zmenou frekvencie – vyberie voľbu „Áno“. Zmena frekvencie sa automaticky zrealizuje a klientovi zašleme informáciu o vykonanej zmene frekvencie a výške poistného na nasledujúce poistné obdobie (elektronicky/poštou podľa nastaveného spôsobu zasielania korešpondencie v poistnej zmluve). Pri neživotnom poistení sa zmena vykonáva vždy k najbližšiemu výročnému dňu.
- Ak klient nesúhlasí so zmenou frekvencie – vyberie voľbu „Nie“. Zmena sa nezrealizuje a klientovi zostáva pôvodná frekvencia.
V prípade ak nie je možné požadovanú zmenu frekvencie vykonať automaticky, aplikácia ponúkne možnosť zadať štandardnú požiadavku s podpisom klienta (klient podpíše žiadosť o zmenu a vloží dokument ako prílohu) a poisťovňa žiadosť posúdi.

Na produktoch cestovného poistenia, podnikateľského poistenia a PZZI-Poistenie zodpovednosti za škodu zamestnanca spôsobenú zamestnávateľovi – jednotlivec – nie je možné vykonávať automatickú zmenu frekvencie.