GENERALI Brokers Blog
  • Produkty
  • Technológie
  • Poisťovníctvo
  • Lifestyle
  • Balans
  • O Generali
GENERALI Brokers Blog
No Result
View All Result

Prírodné živly spôsobili škody za vyše 1,4 milióna eur. Generali predstavuje novinku pri nahlasovaní škôd

09/08/2024
v kategórii O Generali, Poisťovníctvo, Produkty, Rôzne
Prírodné živly spôsobili škody za vyše 1,4 milióna eur. Generali predstavuje novinku pri nahlasovaní škôd
  • Extrémne výkyvy počasia, ktoré zasiahli rôzne časti Slovenska, spôsobili rozsiahle škody.
  • Doteraz klienti nahlásili Generali škody za viac ako 1,4 mil. eur.
  • Poisťovňa Generali spustila inovované online nahlasovanie poistných udalostí, ktoré trvá menej ako tri minúty.

V dôsledku extrémnych výkyvov počasia, ktoré evidujeme od konca júna, bolo do dnešného dňa  poisťovni Generali nahlásených 720 poistných udalostí. Celková výška doteraz nahlásených škôd je aktuálne odhadovaná na viac ako 1,4 mil. eur. Ide najmä o škody na majetku, ktorých hlásenia poisťovňa zaregistrovala až 517-krát. Ich odhadovaná suma je predbežne stanovená na 1 milión eur. Ďalších 203 hlásení pochádza z havarijného poistenia, kde je odhadovaná hodnota škôd 370 tisíc eur. Výška škôd sa v nasledujúcich dňoch pravdepodobne ešte navýši o ďalšie doteraz nenahlásené poistné udalosti.

Najviac škôd, až 45%, pochádza z Nitrianskeho kraja. Ich predbežná výška presahuje sumu 660 tisíc eur. V rámci majetkového poistenie najčastejšie klienti hlásili poškodenie suterénov a vonkajších fasád, ktoré im spôsobili záplavy a povodne. Extrémne počasie zdevastovalo mnoho pozemkov, ako sú napríklad verejné chodníky či súkromné záhrady. Množstvo hlásení eviduje poisťovňa aj z poistenia domácnosti. Klienti hlásia napríklad poškodenú elektroniku, nábytok, záhradné náradie a rôzne uskladnené veci. „Našim klientom vždy odporúčame, aby na miestach, ako je napríklad pivnica či suterén, ukladali veci aspoň do výšky 15 centimetrov od podlahy.  Minimalizujú tým riziko poškodenia vecí v prípade, ak prídu silné dažde a miestnosť sa zaplaví,“ hovorí Matúš Masaryk, manažér likvidácie poistenia majetku poisťovne Generali.

„Minulý mesiac Slovensko potrápili živelné udalosti, ktoré poškodili najmä vozidlá. Z celkových 300 škôd, tvorili viac ako polovicu práve hlásenia z havarijného poistenia,“ doplnil Peter Mikulaj, analytik likvidácie poisťovne Generali. Druhou najčastejšou príčinou hlásenia škôd bola v priebehu minulého týždňa víchrica (25%) nasledovaná atmosférickými zrážkami (6%). Celková výška nahlásených škôd iba za toto obdobie sa odhaduje na 700 tisíc eur.

Poistenie majetku proti živelným udalostiam a poistenie zodpovednosti za škodu mal v poisťovni Generali uzatvorené aj usporiadateľ podujatia festival Pohoda. „S organizátormi sme v intenzívnom kontakte od piatka večera, pričom v sobotu ráno prebehla na trenčianskom letisku obhliadka škôd. Výška škôd ešte nie je v tomto momente známa a pracujeme na jej vyčíslení. Naša poisťovňa je, samozrejme, pripravená poskytnúť organizátorovi festivalu zálohu na poistné plnenie,“ Jozef Hrdý, riaditeľ likvidácie poisťovne Generali.

Poisťovňa vypláca svojim klientom náhradu škody na majetku spôsobenú výdatnými dažďami, povodňami a záplavami z poistenia nehnuteľnosti a domácnosti. Tieto škody konkrétne kryje poistenie živelných rizík, ktoré zahŕňa aj riziká ako atmosférické zrážky, povodne a záplavy, pád stromov, víchrica, úder blesku či krupobitie.

Škody na budovách a pevných súčastiach stavby sú kryté z poistenia nehnuteľnosti, škody na zariadení, nábytku, spotrebičoch či oblečení zasa z poistenia domácnosti. Ak voda alebo vietor poškodia auto, tieto škody poisťovňa preplatí z havarijného poistenia z rizika živel.

Čo robiť pri poistnej udalosti

Ak zistíte, že na vašom majetku došlo k škode, odporúčame túto škodu čím skôr nahlásiť poisťovni. Ak je z hygienických alebo bezpečnostných dôvodov potrebné začať s odstraňovaním škôd, vzniknuté škody si podrobne nafoťte. Poisťovni postačia aj fotky odfotené na telefón. Ak je to možné, je dôležité zabrániť aj ďalšiemu rozšíreniu alebo zväčšeniu vzniknutej škody. „Klientom zároveň odporúčame nafotiť tiež každú zmenu, ktorú sú nútení urobiť, aby tak zabránili rozšíreniu škody. Z miesta škody je taktiež vhodné odpratať všetky veci, ktoré by následkom vzniknutej škody mohli podliehať ďalšej skaze,“ odporúča Matúš Masaryk z Generali. Likvidačný proces dokáže urýchliť aj presný zoznam poškodených vec, ktorý poisťovňa odporúča klientom vždy spísať v prípade poistnej udalosti.  

Ako nahlásiť poistnú udalosť

Klienti poisťovne Generali majú niekoľko možností, ako poistné udalosti nahlásiť. Odporúčame tak urobiť bezodkladne prostredníctvom online formulára na webstránke poisťovne alebo prostredníctvom klientskej zóny, kde je možné priamo nahrať aj fotografie škôd. Nahlásiť škody je možné aj telefonicky na telefónnom čísle 02/38 11 11 17, e-mailom alebo osobne na pobočke. Od klienta bude poisťovňa potrebovať číslo poistnej zmluvy, krátky opis škody a telefónne číslo, na ktorom ho môže v prípade potreby kontaktovať.

Novinka v online nahlasovaní škôd

Poisťovňa Generali, ako inovatívny líder  na trhu, spustila  vylepšenú verziu hlásenia poistných udalostí pre fyzické  osoby v rámci poistenia majetku, ktoré je výrazne jednoduchšie a rýchlejšie. V prvom kroku systém identifikuje klienta pomocou správnej dvojkombinácie, ktorá sa skladáparametrov – rodné číslo a  telefónne číslo alebo e-mail. Po verifikácii sa klientove osobné údaje automaticky vyplnia do online formulára. V ďalšom kroku, tak môže prejsť rovno do časti, kde upresní príčinu vzniku škody a určí predbežnú sumu poškodenia. Vďaka modernej digitalizácii sa tak celkový čas nahlasovania skrátil na necelé tri minúty.

Po odoslaní hlásenia dostane klient na e-mail sumarizáciu hlásenia spoločne s vygenerovaným registračným číslom. Na telefónne číslo mu bude zároveň odoslaná automatická SMS správa s odkazom, na ktorý môže po rozkliknutí dodatočne doplniť potrebnú fotodokumentáciu. Zjednoduší tým ďalší proces likvidácie, pretože poisťovňa získa ucelenejší obraz o vzniknutej škode.

Podobné články

Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa
Produkty

Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa

21/04/2025

V rámci srdcovo-cievnych ochorení ťahajú muži v strednom veku za kratší koniec. Štatistiky Národného centra zdravotníckych informácií ukazujú, že vo...

Poistite firmy jednoducho a rýchlo s ProFi Simple
Produkty

S ProFi Simple to ide jednoducho a rýchlo

21/04/2025

Naše jedinečné poistenie pre podnikateľov je navrhnuté tak, aby dokonale vyhovovalo potrebám podnikania. Čo je ProFi Simple? Čo môžete poistiť...

Ďalší článok
Novinky v majetkovom poistení DolceCasa

Novinky v majetkovom poistení DolceCasa NEW

Jesenné novinky v životnom poistení: Pre hladšiu cestu životom

Jesenné novinky v životnom poistení: Pre hladšiu cestu životom

Novinky v majetkovom poistení

Novinky v majetkovom poistení

  • Produkty
  • Technológie
  • Poisťovníctvo
  • Lifestyle
  • Balans
  • O Generali
Generali Brokers Blog

© 2021 Poisťovna Generali

No Result
View All Result
  • Produkty
  • Technológie
  • Poisťovníctvo
  • Lifestyle
  • Balans
  • O Generali
  • Pridajte sa do našej Brokers komunity

© 2021 Poisťovna Generali