GENERALI Brokers Blog
  • Produkty
  • Technológie
  • Poisťovníctvo
  • Lifestyle
  • Balans
  • O Generali
GENERALI Brokers Blog
No Result
View All Result

Rekordné živelné škody na majetku občanov

24/06/2025
in Rôzne
Rekordné živelné škody na majetku občanov

Letné mesiace sa v posledných rokoch ukazujú ako mimoriadne rizikové obdobie. Slovensko v tomto čase pravidelne zasahujú silné búrky, prívalové dažde či povodne, ktoré každoročne spôsobujú občanom nemalé finančné škody. Príkladnou ukážkou je minuloročná tlaková níž Boris, ktorá priniesla intenzívne a vytrvalé dažde, najmä v okolí Nitry a Dunajskej Stredy. Naopak Bratislavu a Záhorie zase zasiahol príchod storočnej vody.

Poisťovňa Generali eviduje za rok 2024 celkovo 4 511 nahlásených poistných udalostí na majetku a vozidlách, ktoré spôsobili extrémne výkyvy počasia. „Uplynulý rok bol z pohľadu vyplateného poistného plnenia najškodovejším za posledné päťročné obdobie. Klientom sme vyplatili viac ako 4,1 milióna eur. Pod štatistiky sa výrazne podpísala aj minuloročná povodeň, ktorú si mnohí pamätajú ako storočnú vodu,“ uviedol Jozef Hrdý, riaditeľ likvidácie poisťovne Generali.

Ničivé počasie sa v uplynulom roku podpísalo aj na škodách na motorových vozidlách, ktoré tvorili 28 %
zo všetkých poistných udalostí spôsobených prírodnými živlami. Zatiaľ čo motorové vozidlá najčastejšie poškodzovalo krupobitie, škody na majetku občanov spôsobili najmä atmosférické zrážky (31 %), povodne a záplavy (23 %), ale aj silný vietor (9 %).

Najviac škôd hlásil západ

V roku 2024 zasiahli živelné udalosti najmä západnú časť Slovenska. Najvyšší počet poistných udalostí eviduje poisťovňa v Bratislavskom kraji, a to až 25 %. Ďalej nasledoval Nitriansky (14 %) a Trnavský (12 %) kraj.

V rámci poistenia nehnuteľnosti hlásili najčastejšie klienti poškodenie suterénov a vonkajších fasád, ktoré im spôsobili záplavy a povodne. „Najvyššie poistné plnenie, ktoré spôsobila živel­ná udalosť v rámci poistenia nehnuteľnosti, sme v uplynulom roku vyplatili vo výške 45-tisíc eur. Rozsiahle škody vznikli klientovi v dôsledku intenzívnych atmosférických zrážok, ktoré sú, žiaľ, čoraz častejšie a ničivejšie,“ hovorí Hrdý. Množstvo hlásení eviduje poisťovňa aj z poistenia domácnosti. Klienti hlásili napríklad poškodenú elektroniku v dôsledku búrkovej činnosti. Ďalej poškodený nábytok, záhradné náradie a rôzne iné uskladnené veci. „Najvyššia nahlásená škoda, ktorú evidujeme v rámci poistenia domácnosti, bola vo výške 5572 eur,“ dodáva.  

Počet škôd za päť rokov niekoľkonásobne vzrástol

Podľa údajov poisťovne počet škôd spôsobených živelnými udalosťami za posledných päť rokov výrazne stúpol. Kým v roku 2020 zaznamenala 1 779 škôd na majetku a vozidlách, v roku 2024 ich bolo 2,5-násobne viac. Najviac poistných udalostí klienti hlásia práve v teplých mesiacoch – od júna do septembra – v dôsledku živelných udalostí, ako sú atmosférické zrážky, záplavy, povodne, krupobitie či víchrica. Toto obdobie sa v priebehu posledných piatich rokov opakovane ukazuje ako najškodovejšie.

Podpoistenie je stále veľkým problémom

Poisťovňa upozorňuje, že pri kúpe alebo vlastníctve nehnuteľnosti by mali klienti venovať pozornosť aj kvalitnému poisteniu majetku. Dôležité je mať poistenú nielen nehnuteľnosť, teda samotnú stavbu a pevné stavebné súčasti, ale aj domácnosť, čiže interiér. Poistenie by malo klientom kryť najčastejšie riziká, ako sú povodeň, záplava, víchrica, úder blesku, krupobitie, požiar, krádež či vandalizmus.

Podľa údajov Generali zostáva podpoistenie aj naďalej závažným problémom naprieč Slovenskom. „Ceny nehnuteľností prudko stúpajú a mnohé poistné zmluvy, ktoré boli dojednané ani nie pred dvomi rokmi, už nezodpovedajú reálnej hodnote. Preto je pri nových poistných zmluvách automatickou súčasťou aj indexácia,“ uviedol Tomáš Potúček, riaditeľ poistenia majetku a zodpovednosti Generali.

Ako dodáva, pri starších zmluvách poisťovňa klientov aktívne upozorňuje na riziko podpoistenia a navrhuje úpravu poistnej sumy. „Zvýšený záujem o aktualizáciu poistnej sumy prichádza najmä po extrémnych javoch, ako sú povodne, krupobitie či tornáda. Vtedy však už býva často neskoro,“ uzatvára Potúček s odporúčaním, aby si klienti pravidelne kontrolovali dojednanú výšku poistnej sumy na svoj poistený majetok.

Related Posts

Pripravení na každý scenár: aktuálne zľavy pri životnom poistení
Produkty

Pripravení na každý scenár: aktuálne zľavy pri životnom poistení

01/12/2025

Naše životné poistenie je určené pre všetkých klientov, ktorí hľadajú komplexnú ochranu a chcú využiť atraktívne výhody a zľavy na...

Poistenie hospodárskych zvierat
Produkty

Poistenie hospodárskych zvierat

01/12/2025

Pokračujeme v poistení hospodárskych zvierat. V rámci poistenia hospodárskych zvierat od nasledujúcej sezóny pre všetky poistnou zmluvou dojednané poistné nebezpečenstvá...

Next Post
Digitalizácia – mobilné skenovanie

Digitalizácia - mobilné skenovanie

Poistenie vozidiel so zvláštnymi evidenčnými číslami

Poistenie vozidiel so zvláštnymi evidenčnými číslami

Bez poistenia sa môže návšteva hôr poriadne predražiť

Bez poistenia sa môže návšteva hôr poriadne predražiť

  • Produkty
  • Technológie
  • Poisťovníctvo
  • Lifestyle
  • Balans
  • O Generali
Generali Brokers Blog

© 2021 Poisťovna Generali

No Result
View All Result
  • Produkty
  • Technológie
  • Poisťovníctvo
  • Lifestyle
  • Balans
  • O Generali
  • Pridajte sa do našej Brokers komunity

© 2021 Poisťovna Generali