Od 1. januára 2023 nadobudla účinnosť novela zákona o cestnej premávke. Najväčšou zmenou je, že sa ruší povinnosť meniť evidenčné čísla, ak sa vozidlo predá novému vlastníkovi, pričom to, že nový vlastník vozidla je z iného okresu alebo sa presťahuje do iného okresu, už nehrá žiadnu rolu.
Na jednej strane nám odpadnú povinnosti súvisiace s výmenou tabuliek na vozidle a teda evidenčné číslo ostáva viazané na vozidlo, avšak netreba zabúdať na to, že po predaji (prepise) vozidla je potrebné kontaktovať svojou poisťovňu ohľadom storna motorového poistenia.
Toto sú najčastejšie otázky ohľadom motorového poistenia v súvislosti s novelou zákona o cestnej premávke:
Pre vykonanie storna PZP potrebujeme doručiť požiadavku (stačí e-mailom), s uvedením dôvodu a tiež dátumu k akému sa prevod držby vykonal. V ideálnom prípade klient zašle potvrdenie o odhlásení vozidla. Potvrdenie (za poplatok cca 2 €) mu na základe jeho vyžiadania vydá dopravný inšpektorát. Prípadne nám doloží nový technický preukaz, ak ho bude mať k dispozícii.
- Čo v prípade, ak klient nedoloží/nemá k dispozícii žiaden dokument?
V prípade, že klient nedoloží/nemá k dispozícii žiaden dokument, budeme overovať prevod držby vozidla v databáze SKP. Ak dôjde k overeniu zmeny v registri, storno sa vykoná.
- Čo je potrebné pre vykonanie storna havarijného poistenia?
Pri havarijnom poistení v prípade zmeny majiteľa je potrebné okrem klientom podpísanej žiadosti doložiť kúpno-predajnú zmluvu, keďže v tomto prípade je pre zánik smerodajná zmena vo vlastníctve.
- Sú avizované čakacie doby prideľovania EČV aj 3 mesiace. Čo v prípade, ak nie je dodaný technický preukaz včas?
Aktuálne nastavenie intervencií pri nedodaní technického preukazu je také, že je sprostredkovateľ upozornený na potrebu dodania technického preukazu. Avšak následne po uplynutí lehôt, nedodanie technického preukazu nebráni akceptácií poistnej zmluvy.





